loading...

یه بنده خدا

بازدید : 174
جمعه 21 شهريور 1399 زمان : 17:49

شروع طوفاني براي کنکور 1400

t79k_e4.png

از کجا شروع کنم ؟ چطور درس بخوانم ؟ به کدام کلاس بروم؟ اول اختصاصي بخوانم يا عمومي ؟

اينها همه سوالاتي هستند که همه ساله در اوايل کار مخصوصاً در تابستان از ما پرسيده مي شود و حق هم مي دهيم به آن ها چون واقعاً در سردرگمي به سر مي برند بخصوص داوطلباني که براي اولين بار قصد دارند کنکور بدهند و تازه در اين مسير قرار گرفته اند و همچنين کساني که سال ها از دوران کنکور دور مانده اند و دوباره قصد کنکور دادن را دارند، براي آن ها شروع کردن کمي سخت است و با حجم مطالب سنگين 3 سال مواجه شده اند که بايد آنها را دقيق و فراتر از سطح کتاب مطالعه کنند و آماده کنکور شوند. اما نگران نباشيد من در اين مطالعه کاملاً شما را راهنمايي خواهم کرد تا متوجه شويد چگونه و از کجا شروع کنيد.

تعيين منابع آموزشي

اگر بخواهم واقع بينانه با شما صحبت کنم ، همه شما بايد قبول کنيد که کنکور ديگر کنکور سال هاي گذشته نيست که بتوان با مطالعه فقط کتاب درسي و چند کتاب کمک آموزشي به نتيجه دلخواه رسيد. بايد بپذيريم که کنکور تغيير کرده است يا به عبارتي دگرگون شده است. وقتي سوالات زيست شناسي سال 88 را با کنکور سال 98 مقايسه کنيد کاملاً به اين موضوع پي خواهيد برد که سوالات از تک کلمه اي به جملات پيچيده تبديل شده است و هر سوال زيست شناسي تيپ جديد کنکور مي تواند با 8 سوال زيست کنکور قديم برابري کند. چرا که در يک گزينه شما ممکن است با چهار قسمت مختلف کتاب درگير شويد. البته نه فقط زيست شناسي بلکه درس هاي ديگر کنکور هم همينطور. زيست شناسي را فقط به عنوان مثال عرض کردم. پس قطعاً متوجه شديد که با فقط مطالعه کتاب درسي و کمک درسي به احتمال زياد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد. پس حتماً متوجه شديد که انتخاب يک منبع آموزشي خوب مي تواند سرنوشت شما را تغيير دهد. دقت کنيد از مراحل شروع استارت کنکور انتخاب منبع آموزشي مهم ترين قسمت آن مي باشد چون شما با اين منابع برنامه تان را تنظيم مي کنيد همچنين سطح علمي خود را بالا مي بريد و راهتان را مي يابيد پس در اين مورد بيش تر دقت کنيد. منظور از منابع آموزشي کتاب هاي کمک درسي نيست. منظور منبعي است که بتوان با آن به سطح علمي و درسي لازم رسيد تا آمادگي لازم براي شرکت در رقابت کنکور را داشته باشيد. در مورد منابع در يک مقاله جداگانه بطور مفصل صحبت خواهم کرد ولي در اينجا بطور مختصر توضيح خواهم داد. منابع آموزشي مي تواند شامل چند دسته باشد. اولي مربوط به کلاس هاي کنکور ، معلم خصوصي و بطور کلي پکيج خصوصي مي باشد که شما بطور کلي با شرکت در اين کلاس ها با سبک کنکور آشنا شده و مي توانيد تراز علمي خود را بالا ببريد. دومين مورد مي تواند دي وي دي هاي آموزشي موسسات معتبر و يا کلاس هاي آنلاين مدرسان معتبر باشد که در پکيج غير حضوري قرار مي گيرد که شما مي توانيد از هر يک از آن ها استفاده کنيد. هر يک از آن ها مزايا و معايب خود را داند و در يک مقاله جداگانه بحث خواهيم کرد. البته بايد در نظر داشت که لازم نيست همه دروس را از منابع آموزشي استفاده کرد. براي دروسي که در آن ها ضعيف هستيد و مي دانيد با مطالعه شخصي نمي توانيد به درصد مورد نياز برسيد مي توانيد از منابع اموزشي استفاده کنيد وگرنه درسي که قوي هستيد و آن نقطه قوت شماست لزومي ندارد که از آنها استفاده کنيد ، مي توانيد فقط از کتاب هاي کمک آموزشي بهره ببريد و با تمرين مهارت خود را افزايش دهيد.

انتخاب آزمون آزمايشي مناسب

پس از انتخاب يک منبع آموزشي مناسب نوبت به انتخاب يک آزمون آزمايشي مناسب و متناسب با ويژگي هاي فرديتان است. در مورد آزمون هاي آزمايشي و انتخاب آن در دو مقاله بطور مفصل بحث کرده ايم. پس از انتخاب آزمون ، شما بايد برنامه راهبردي آزمون را بررسي کرده و طبق آن برنامه ريزي کنيد. البته در برنامه ريزي عوامل ديگري هم دخيل است که در ادامه با آن آشنا خواهيد شد. سعي کنيد روند آموزش خود را با برنامه آزمون تطابق دهيد و با هم پيش برويد. شرکت در آزمون را جدي بگيريد و با برنامه آموزشي پيش برويد تا نقاط ضعف و قدرت خود را بيابيد و بر اساس اين اطلاعات مي توانيد در سير آموزشي خود تغييري ايجاد کنيد و نواقص خود را بر طرف سازيد.

تعيين نقشه راه

شما بايد بدانيد که در اين مسير يکساله چه اتفاقاتي در انتظار شماست و چه کارهايي را بايد انجام دهيد. ديمي نمي شويد براي کنکور درس خواند که هر وقت خواستيد دروس را تمام يا جمع بندي کنيد. همه اينها بايد با برنامه ريزي و اصولي باشد. الان يک تصويري از کارهايي که بايد در طول سال انجام دهيد را خدمتتان عرض مي کنم.

تابستان: در اين دوران بايد مطالعه را شروع کنيد تا قلق کار دست شما بيايد . در ابتدا اين کار سخت است و ممکن است ساعت مطالعه شما پايين باشد اما نگران نباشيد رفته رفته بهترو بهتر مي شود و ساعت مطالعه تان افزايش مي يابد. بخصوص که اکثر داوطلبان هنوز بصورت جدي شروع نکرده اند پس شما بايد زودتر شروع کنيد. در تابستان بايد سعي کنيد بر مطالب پايه تسلط پيدا کنيد. اين مهمترين کاري است که بايد در دوران تابستان انجام شود چرا که با شروع سال تحصيلي زمان کمتري خواهيد داشت. در تابستان با مطالعه دروس اختصاصي و مهارتي مثل قواعد عربي ، رياضيات ، زبان فارسي و غيره کار کنيد. و بر روي مطالب صرفاً حفظي زياد مانور ندهيد همچنين به بعضي از دروس پيش دانشگاهي و سال دهم نيم نگاهي هم داشته باشيد. با روش هاي مطالعه آشنا شويد. يک روش را انتخاب کرده و روي آن تمرکز کنيد تا براي خودتان يک روش مطالعه اختصاصي داشته باشيد پس تابستان زمان استارت زدن است. بايد با قدرت شروع کنيد.

پاييز: با شروع مدارس بايد دروس نيمسال اول دوازدهم را با يکي از پايه ها شروع کنيد. پس از دي ماه تا اواخر اسفند نيمسال دوم سال دوازدهم و يکي از پايه ها را مطالعه مي کنيد. در نوروز دروسي را که در پاييز مطالعه کرديد مرور خواهيد کرد و از 20 فروردين تا پايان ارديبهشت ادامه مطالبي را که خوانده ايد مي خوانيد ، از خرداد ماه هم زمان جمع بندي شروع مي شود و شما بايد هر آنچه را که خوانده ايد مرور کنيد و با روش سه روز يکبار تست جامع کار کنيد تا مباحث مرور شود. يک نقشه کلي از کارهايي است که بايد در يک سال کنکور انجام دهيد.

در حرف آخر، به جاي حفظ کردن فرمول هاي زياد، فقط با يک نقشه راه ميتونيد به همه سوالات پاسخ بديد.

برنامه ريزي

پس از تعيين منابع آزمايشي و آزمون و بررسي نقشه راه وقت برنامه ريزي کردن است مي توانيد به تنهايي برنامه درسيتان را تنظيم کنيد يا توسط يک مشاور اينکار را انجام دهيد که هم بر اساس تواناييتان برنامه بدهد و هم ناظر بر عملکر شما باشد. در هر صورت شما بايد برنامه تان را بر اساس دو مورد تنظيم کنيد يکي برنامه راهبردي آزمون و يکي برنامه منبع آموزشيتان. اگر توانستيد برنامه برنامه راهبردي آزمون را با منبع آموزشي تطابق بدهيد که نور علي نور مي شود. که اين قضيه را مي توان با دي وي دي هاي آموزشي بهتر انجام داد و همزمان با برنامه راهبردي فيلم هاي آموزشي را ديد. ولي اگر در کلاس هاي درسي مطالب با برنامه راهبردي مغايرت دارد سعي کنيد برنامه را به گونه اي تنظيم کنيد که از هيچ يک از اين دو قسمت عقب نمانيد. نکته ديگر در مورد برنامه نويسي اين است که در ابتدا راه برنامه سنگيني ننويسيد و انرژي خود را براي ادامه راه حفظ کنيد. و رفته رفته مي توانيد برنامه و ساعت هاي مطالعاتي خود را سنگين تر کنيد. همچنين ايستگاه هايي براي مرور قرار دهيد. شما ممکن است به هر دليلي از برنامه عقب بيافتيد پس بهتر است يک روز را براي جبران در نظر بگيريد و اگر موردي پيش نيامد مطالعه را ادامه هيد. همچنين ايستگاه هايي براي مرور هم تعيين کنيد که دروس را فراموش نکنيد.

تو موسسه حرف آخر، اساتيد بهترين برنامه رو براي دانش آموزان طراحي کردند که به همراه مشاهده ويديوهاي آموزشي مي تونند منظم همه درس هاشون رو بخونند و تا کنکور 7 بار مرور بکنند.

تعيين محل مطالعه

پس از اين مراحلي که خدمتتان عرض کردم بايد محلي براي مطالعه خود در نظر بگيريد و شرايطي را براي درس خواندن با کارايي بالا را فراهم کنيد. محيط مطالعه مي تواند کتابخانه و يا منزل باشد ولي سعي کنيد عاري از سرو صدا يا عوامل حواسپرتي ديگر باشد. همچنين استفاده از ميز و صندلي مطالعاتي استاندارد در افزايش بازده شما کمک مي کند. سعي کنيد در دوران کنکور از وسايل الکترونيکي مثل گوشي و لپ تاپ و وفضاي مجازي کمتر استفاده کنيد و فقط براي کارهاي ضروري و مربوط به کنکور از آنها استفاده کنيد.

سخن پاياني:

براي کنکور شروع هيچوقت دير نيست پس اگر شروع نکرديد از همين حالا شروع کنيد. ولي مراحلي را که گفتم را رعايت کنيد تا به اميد خدا به هدفتان برسيد. همه پيشرفت ها در خارج از منطقه راحتي انجام مي پذيرد پس از سخت تلاش کردن دست نکشيد.

در آخر مي تونيد با استفاده از تکنولوژي آموزشي بدون فراموشي با حرف آخر، تو کنکور بهترين نتيجه رو کسب بکنيد و سرنوشت زندگي خودتان رو عوض بکنيد.

شروع طوفاني براي کنکور 1400

t79k_e4.png

از کجا شروع کنم ؟ چطور درس بخوانم ؟ به کدام کلاس بروم؟ اول اختصاصي بخوانم يا عمومي ؟

اينها همه سوالاتي هستند که همه ساله در اوايل کار مخصوصاً در تابستان از ما پرسيده مي شود و حق هم مي دهيم به آن ها چون واقعاً در سردرگمي به سر مي برند بخصوص داوطلباني که براي اولين بار قصد دارند کنکور بدهند و تازه در اين مسير قرار گرفته اند و همچنين کساني که سال ها از دوران کنکور دور مانده اند و دوباره قصد کنکور دادن را دارند، براي آن ها شروع کردن کمي سخت است و با حجم مطالب سنگين 3 سال مواجه شده اند که بايد آنها را دقيق و فراتر از سطح کتاب مطالعه کنند و آماده کنکور شوند. اما نگران نباشيد من در اين مطالعه کاملاً شما را راهنمايي خواهم کرد تا متوجه شويد چگونه و از کجا شروع کنيد.

تعيين منابع آموزشي

اگر بخواهم واقع بينانه با شما صحبت کنم ، همه شما بايد قبول کنيد که کنکور ديگر کنکور سال هاي گذشته نيست که بتوان با مطالعه فقط کتاب درسي و چند کتاب کمک آموزشي به نتيجه دلخواه رسيد. بايد بپذيريم که کنکور تغيير کرده است يا به عبارتي دگرگون شده است. وقتي سوالات زيست شناسي سال 88 را با کنکور سال 98 مقايسه کنيد کاملاً به اين موضوع پي خواهيد برد که سوالات از تک کلمه اي به جملات پيچيده تبديل شده است و هر سوال زيست شناسي تيپ جديد کنکور مي تواند با 8 سوال زيست کنکور قديم برابري کند. چرا که در يک گزينه شما ممکن است با چهار قسمت مختلف کتاب درگير شويد. البته نه فقط زيست شناسي بلکه درس هاي ديگر کنکور هم همينطور. زيست شناسي را فقط به عنوان مثال عرض کردم. پس قطعاً متوجه شديد که با فقط مطالعه کتاب درسي و کمک درسي به احتمال زياد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد. پس حتماً متوجه شديد که انتخاب يک منبع آموزشي خوب مي تواند سرنوشت شما را تغيير دهد. دقت کنيد از مراحل شروع استارت کنکور انتخاب منبع آموزشي مهم ترين قسمت آن مي باشد چون شما با اين منابع برنامه تان را تنظيم مي کنيد همچنين سطح علمي خود را بالا مي بريد و راهتان را مي يابيد پس در اين مورد بيش تر دقت کنيد. منظور از منابع آموزشي کتاب هاي کمک درسي نيست. منظور منبعي است که بتوان با آن به سطح علمي و درسي لازم رسيد تا آمادگي لازم براي شرکت در رقابت کنکور را داشته باشيد. در مورد منابع در يک مقاله جداگانه بطور مفصل صحبت خواهم کرد ولي در اينجا بطور مختصر توضيح خواهم داد. منابع آموزشي مي تواند شامل چند دسته باشد. اولي مربوط به کلاس هاي کنکور ، معلم خصوصي و بطور کلي پکيج خصوصي مي باشد که شما بطور کلي با شرکت در اين کلاس ها با سبک کنکور آشنا شده و مي توانيد تراز علمي خود را بالا ببريد. دومين مورد مي تواند دي وي دي هاي آموزشي موسسات معتبر و يا کلاس هاي آنلاين مدرسان معتبر باشد که در پکيج غير حضوري قرار مي گيرد که شما مي توانيد از هر يک از آن ها استفاده کنيد. هر يک از آن ها مزايا و معايب خود را داند و در يک مقاله جداگانه بحث خواهيم کرد. البته بايد در نظر داشت که لازم نيست همه دروس را از منابع آموزشي استفاده کرد. براي دروسي که در آن ها ضعيف هستيد و مي دانيد با مطالعه شخصي نمي توانيد به درصد مورد نياز برسيد مي توانيد از منابع اموزشي استفاده کنيد وگرنه درسي که قوي هستيد و آن نقطه قوت شماست لزومي ندارد که از آنها استفاده کنيد ، مي توانيد فقط از کتاب هاي کمک آموزشي بهره ببريد و با تمرين مهارت خود را افزايش دهيد.

انتخاب آزمون آزمايشي مناسب

پس از انتخاب يک منبع آموزشي مناسب نوبت به انتخاب يک آزمون آزمايشي مناسب و متناسب با ويژگي هاي فرديتان است. در مورد آزمون هاي آزمايشي و انتخاب آن در دو مقاله بطور مفصل بحث کرده ايم. پس از انتخاب آزمون ، شما بايد برنامه راهبردي آزمون را بررسي کرده و طبق آن برنامه ريزي کنيد. البته در برنامه ريزي عوامل ديگري هم دخيل است که در ادامه با آن آشنا خواهيد شد. سعي کنيد روند آموزش خود را با برنامه آزمون تطابق دهيد و با هم پيش برويد. شرکت در آزمون را جدي بگيريد و با برنامه آموزشي پيش برويد تا نقاط ضعف و قدرت خود را بيابيد و بر اساس اين اطلاعات مي توانيد در سير آموزشي خود تغييري ايجاد کنيد و نواقص خود را بر طرف سازيد.

تعيين نقشه راه

شما بايد بدانيد که در اين مسير يکساله چه اتفاقاتي در انتظار شماست و چه کارهايي را بايد انجام دهيد. ديمي نمي شويد براي کنکور درس خواند که هر وقت خواستيد دروس را تمام يا جمع بندي کنيد. همه اينها بايد با برنامه ريزي و اصولي باشد. الان يک تصويري از کارهايي که بايد در طول سال انجام دهيد را خدمتتان عرض مي کنم.

تابستان: در اين دوران بايد مطالعه را شروع کنيد تا قلق کار دست شما بيايد . در ابتدا اين کار سخت است و ممکن است ساعت مطالعه شما پايين باشد اما نگران نباشيد رفته رفته بهترو بهتر مي شود و ساعت مطالعه تان افزايش مي يابد. بخصوص که اکثر داوطلبان هنوز بصورت جدي شروع نکرده اند پس شما بايد زودتر شروع کنيد. در تابستان بايد سعي کنيد بر مطالب پايه تسلط پيدا کنيد. اين مهمترين کاري است که بايد در دوران تابستان انجام شود چرا که با شروع سال تحصيلي زمان کمتري خواهيد داشت. در تابستان با مطالعه دروس اختصاصي و مهارتي مثل قواعد عربي ، رياضيات ، زبان فارسي و غيره کار کنيد. و بر روي مطالب صرفاً حفظي زياد مانور ندهيد همچنين به بعضي از دروس پيش دانشگاهي و سال دهم نيم نگاهي هم داشته باشيد. با روش هاي مطالعه آشنا شويد. يک روش را انتخاب کرده و روي آن تمرکز کنيد تا براي خودتان يک روش مطالعه اختصاصي داشته باشيد پس تابستان زمان استارت زدن است. بايد با قدرت شروع کنيد.

پاييز: با شروع مدارس بايد دروس نيمسال اول دوازدهم را با يکي از پايه ها شروع کنيد. پس از دي ماه تا اواخر اسفند نيمسال دوم سال دوازدهم و يکي از پايه ها را مطالعه مي کنيد. در نوروز دروسي را که در پاييز مطالعه کرديد مرور خواهيد کرد و از 20 فروردين تا پايان ارديبهشت ادامه مطالبي را که خوانده ايد مي خوانيد ، از خرداد ماه هم زمان جمع بندي شروع مي شود و شما بايد هر آنچه را که خوانده ايد مرور کنيد و با روش سه روز يکبار تست جامع کار کنيد تا مباحث مرور شود. يک نقشه کلي از کارهايي است که بايد در يک سال کنکور انجام دهيد.

در حرف آخر، به جاي حفظ کردن فرمول هاي زياد، فقط با يک نقشه راه ميتونيد به همه سوالات پاسخ بديد.

برنامه ريزي

پس از تعيين منابع آزمايشي و آزمون و بررسي نقشه راه وقت برنامه ريزي کردن است مي توانيد به تنهايي برنامه درسيتان را تنظيم کنيد يا توسط يک مشاور اينکار را انجام دهيد که هم بر اساس تواناييتان برنامه بدهد و هم ناظر بر عملکر شما باشد. در هر صورت شما بايد برنامه تان را بر اساس دو مورد تنظيم کنيد يکي برنامه راهبردي آزمون و يکي برنامه منبع آموزشيتان. اگر توانستيد برنامه برنامه راهبردي آزمون را با منبع آموزشي تطابق بدهيد که نور علي نور مي شود. که اين قضيه را مي توان با دي وي دي هاي آموزشي بهتر انجام داد و همزمان با برنامه راهبردي فيلم هاي آموزشي را ديد. ولي اگر در کلاس هاي درسي مطالب با برنامه راهبردي مغايرت دارد سعي کنيد برنامه را به گونه اي تنظيم کنيد که از هيچ يک از اين دو قسمت عقب نمانيد. نکته ديگر در مورد برنامه نويسي اين است که در ابتدا راه برنامه سنگيني ننويسيد و انرژي خود را براي ادامه راه حفظ کنيد. و رفته رفته مي توانيد برنامه و ساعت هاي مطالعاتي خود را سنگين تر کنيد. همچنين ايستگاه هايي براي مرور قرار دهيد. شما ممکن است به هر دليلي از برنامه عقب بيافتيد پس بهتر است يک روز را براي جبران در نظر بگيريد و اگر موردي پيش نيامد مطالعه را ادامه هيد. همچنين ايستگاه هايي براي مرور هم تعيين کنيد که دروس را فراموش نکنيد.

تو موسسه حرف آخر، اساتيد بهترين برنامه رو براي دانش آموزان طراحي کردند که به همراه مشاهده ويديوهاي آموزشي مي تونند منظم همه درس هاشون رو بخونند و تا کنکور 7 بار مرور بکنند.

تعيين محل مطالعه

پس از اين مراحلي که خدمتتان عرض کردم بايد محلي براي مطالعه خود در نظر بگيريد و شرايطي را براي درس خواندن با کارايي بالا را فراهم کنيد. محيط مطالعه مي تواند کتابخانه و يا منزل باشد ولي سعي کنيد عاري از سرو صدا يا عوامل حواسپرتي ديگر باشد. همچنين استفاده از ميز و صندلي مطالعاتي استاندارد در افزايش بازده شما کمک مي کند. سعي کنيد در دوران کنکور از وسايل الکترونيکي مثل گوشي و لپ تاپ و وفضاي مجازي کمتر استفاده کنيد و فقط براي کارهاي ضروري و مربوط به کنکور از آنها استفاده کنيد.

سخن پاياني:

براي کنکور شروع هيچوقت دير نيست پس اگر شروع نکرديد از همين حالا شروع کنيد. ولي مراحلي را که گفتم را رعايت کنيد تا به اميد خدا به هدفتان برسيد. همه پيشرفت ها در خارج از منطقه راحتي انجام مي پذيرد پس از سخت تلاش کردن دست نکشيد.

در آخر مي تونيد با استفاده از تکنولوژي آموزشي بدون فراموشي با حرف آخر، تو کنکور بهترين نتيجه رو کسب بکنيد و سرنوشت زندگي خودتان رو عوض بکنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 32
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 106
  • بازدید کلی : 4732
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی